21 Νοεμβρίου 2012
Από : |
ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΓΟΝΕΩΝ & ΚΗΔΕΜΟΝΩΝΠΡΟΤΥΠΩΝ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΩΝ |
Προς : |
κ. Κων/νο ΑρβανιτόπουλοΥπουργό Παιδείας & Θρησκ/των,Πολιτισμού & Αθλητισμού |
Κοιν : |
κ. Θεόδωρο ΠαπαθεοδώρουΥφυπουργό Παιδείας & Θρησκ/των,Πολιτισμού & Αθλητισμού |
κ. Αθανάσιο ΚυριαζήΓενικό Γραμματέα του ΥπουργείουΠαιδείας & Θρησκ/των,Πολιτισμού& Αθλητισμού |
κ. Σωτήριο ΓκλαβάΕιδικό Γραμματέα του ΥπουργείουΠαιδείας & Θρησκ/των, Πολιτισμού& Αθλητισμού |
Τη Διοικούσα ΕπιτροπήΠροτύπων ΠειραματικώνΣχολείων |
Αξιότιμε Κύριε
Υπουργέ,
Εμείς, οι γονείς και κηδεμόνες των
παιδιών που φοιτούν στα Πρότυπα – Πειραματικά Γυμνάσια της χώρας, είμαστε υποχρεωμένοι να επανέλθουμε, σε συνέχεια των προηγούμενων
επιστολών και υπομνημάτων μας (επισυνάπτεται),
στο θέμα του νέου τρόπου εισαγωγής των
μαθητών/τριών στα Πρότυπα – Πειραματικά Σχολεία και συγκεκριμένα σε ό,τι αφορά
τη δοκιμασία γραπτών εξετάσεων που θεσπίζεται με τον νέο νόμο
(Ν.3966/2011).
Εκ μέρους των 6.000 περίπου οικογενειών που τα
παιδιά τους φοιτούν στα παραπάνω Σχολεία, θα θέλαμε να επαναλάβουμε ότι η νέα
αυτή ρύθμιση μάς αιφνιδίασε δυσάρεστα, διότι η απόφασή μας να φοιτήσουν τα
παιδιά μας σε ένα Πειραματικό Γυμνάσιο στηρίχτηκε στο μέχρι τώρα ισχύον
καθεστώς, σύμφωνα με το οποίο τελειώνοντας το Πειραματικό Γυμνάσιο επρόκειτο να
συνεχίσουν τη φοίτησή τους στο αντίστοιχο Πειραματικό Λύκειο και να
αποφοιτήσουν από αυτό. Αυτά ήταν τα δεδομένα με βάση τα οποία κάναμε τον
οικογενειακό σχεδιασμό μας όταν αποφασίσαμε να καταθέσουμε αίτηση στην κλήρωση
για τα Πειραματικά Γυμνάσια. Αν γνωρίζαμε ότι τα παιδιά μας θα έπρεπε να
περάσουν από εξετάσεις προκειμένου να συνεχίσουν τη φοίτησή τους στο αντίστοιχο
Πειραματικό Λύκειο, κινδυνεύοντας έτσι να αντιμετωπίσουν μια αποτυχία και την
ανάγκη αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος, θα το είχαμε λάβει σοβαρά υπόψη στον
οικογενειακό μας προγραμματισμό και θα είχαμε τη δυνατότητα να διαφοροποιήσουμε
ενδεχομένως τις επιλογές μας.
Με δεδομένο ότι
σε μία ευνομούμενη πολιτεία ο Νόμος
εφαρμόζεται δίκαια για όλους, θεωρούμε άδικη και αντιδεοντολογική τη μέθοδο
της αιφνίδιας ανατροπής των όρων σύμφωνα με τους οποίους πάρθηκαν οι αποφάσεις
μας για ένα τόσο σοβαρό θέμα που σχετίζεται με την εκπαίδευση των παιδιών μας.
Είναι εξάλλου
γεγονός ότι κατά τη συγκεκριμένη χρονική
στιγμή (βρισκόμαστε πολύ κοντά στο τέλος του α΄ τριμήνου της φετινής
σχολικής χρονιάς) τα παιδιά μας δεν
γνωρίζουν ακόμη αν θα υλοποιηθούν οι εν λόγω εξετάσεις, πότε και με ποιον
τρόπο, σε ποια ύλη, με ποια μορφή, ούτε και πώς τα ίδια θα προετοιμαστούν
καλύτερα, ώστε να έχουν επιτυχία ή έστω να βιώσουν με τον λιγότερο οδυνηρό
τρόπο μια πιθανή αποτυχία.
Ο νέος Νόμος πρέπει να εφαρμοστεί έτσι ώστε να μην
επηρεαστεί αρνητικά η όλη εκπαιδευτική διαδικασία ούτε η ομαλή ζωή των παιδιών και των
οικογενειών τους, με δεδομένο το γεγονός ότι η ομαλή ανάπτυξη του ατόμου
στην ευαίσθητη εποχή της εφηβείας συνιστά ακρογωνιαίο λίθο της όλης ψυχικής και
πνευματικής του εξέλιξης.
Τέλος, θεωρείται σημαντικό, πριν από την εφαρμογή
του νέου Νόμου, να αποσαφηνιστούν έννοιες όπως η αριστεία, καθώς και να διασφαλιστεί η επάρκεια της
προετοιμασίας των μαθητών/μαθητριών εντός του Σχολείου, έτσι ώστε να μπορέσουν να συμμετάσχουν στις
εξετάσεις όλοι επί ίσοις όροις. Στην αντίθετη
περίπτωση, η πρόωρη εφαρμογή του μέτρου θα λειτουργήσει ανασταλτικά για τις
οικονομικά δοκιμαζόμενες οικογένειες και θα θιγεί το Συνταγματικά κατοχυρωμένο
δικαίωμα της ίσης πρόσβασης στην Εκπαίδευση για όλους τους πολίτες.
Με βάση τα
ανωτέρω και με επίγνωση των δυσκολιών της εποχής που ζούμε, θα θέλαμε να σας
παρακαλέσουμε να εξετάσετε την ακόλουθη πρότασή μας και να μας απαντήσετε
σχετικά:
Προτείνουμε η αλλαγή στον τρόπο εισαγωγής στα
Πρότυπα Πειραματικά Λύκεια να ισχύσει για τους μαθητές που για πρώτη φορά μετά
τη θέσπιση της αλλαγής αυτής έρχονται να φοιτήσουν στα Πρότυπα Πειραματικά
Γυμνάσια, γνωρίζοντας εκ των προτέρων τους
κανόνες που καθορίζουν τη συνέχιση και ολοκλήρωση των σπουδών τους στη
Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Διεκδικούμε
για τα παιδιά μας το δικαίωμα να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους στη
Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση με τους όρους με τους οποίους ξεκίνησαν και
περιμένουμε τη δική σας θετική παρέμβαση στο θέμα αυτό, καλώντας σας να
ενεργήσετε στο όνομα των ύψιστων αρχών που πρεσβεύετε και υπηρετείτε, της
δημοκρατίας, της ισότητας και της δικαιοσύνης.
Σας
ευχαριστούμε εκ των προτέρων,
Με εκτίμηση,
1.
|
2Ο
Π. Π. Γ. ΑΘΗΝΑΣ
|
2.
|
Π.
Π. Γ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
|
3.
|
Π.
Π. Γ. ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
|
4.
|
Π.
Π. Γ. ΒΑΡΒΑΚΕΙΟΥ
|
5.
|
Π. Π. Γ. ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ
|
6.
|
2ο Π. Π. Γ. ΘΕΣ/ΚΗΣ
|
7.
|
1Ο
Π. Π. Γ. ΑΘΗΝΑΣ
|
8.
|
Π. Π. Γ. ΙΩΝΙΔΕΙΟΥ ΣΧΟΛΗΣ ΠΕΙΡΑΙΑ
|
9.
|
Π. Π. Γ. ΑΓ. ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ
|
10.
|
ΜΕΙΚΤΟ
Π. Π. Γ. ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ
|
11.
|
Π. Π. Γ. ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ
|
12.
|
Π.Π.Σ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΘΕΣ/ΚΗΣ
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου