Τετάρτη, 13 Μαΐου 2015

Σύνδεση Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (Μαράσλειο) με το Σχολείο μας

Αγαπητοί φίλοι, γονείς και κηδεμόνες,


Σας ενημερώνουμε σχετικά με τη νομοτεχνική βελτίωση του νομοσχεδίου «Επείγοντα μέτρα για την Α/θμια, Β/θμια και Γ/θμια Εκπ/ση» (Κεφ. Β’, άρθρ. 11, τρ.145/30) σύμφωνα με την οποία το σχολείο μας είναι πλέον συνδεδεμένο με τα Πειραματικά Δημοτικά Σχολεία Μαρασλείου. Αυτό σημαίνει πρακτικά ότι οι απόφοιτοι των παραπάνω Δημοτικών Σχολείων θα εισάγονται στο σχολείο μας χωρίς να χρειάζεται διαδικασία κλήρωσης (ούτε βέβαια και εξετάσεων καθώς αυτές καταργήθηκαν με τον τελευταίο νόμο για τα Πειραματικά Σχολεία) και θα προκηρύσσονται για τη διαδικασία της κλήρωσης οι θέσεις που θα παραμένουν κενές στο 1ο Πειραματικό Γυμνάσιο μετά από την εισαγωγή των μαθητών των Πειραματικών Δημοτικών Σχολείων Μαρασλείου.
Μπορείτε να δείτε και τις υπόλοιπες νομοτεχνικές βελτιώσεις στον παρακάτω σύνδεσμο:
http://www.esos.gr/sites/default/files/articles-legacy/scan.pdf

3 σχόλια:

  1. Με αυτή σας την πρόταση - που τώρα πληροφορούμαστε πως έγινε και πράξη, ακυρώσατε όλη τη γραμμή που υπερασπιτίκαμε για τη διατήρηση των ΠΠΣ και την ρεβανσισιτική κατάργησή τους από το νέο υπουργείο. Κατ ουσίαν λέτε σε ένα παιδί που κληρώθηκε - δεν επέλεξε- στην πρώτη δημοτικού ΄ότι μπορεί να συνεχίσει όλη του τη σχολική ζωή στο σχολείο αυτό στερώντας με αυτό τον τρόπο τη δυνατότητα σε ένα 12άχρονο ή 16 άχρονο παιδί να το προσπαθήσει (έστω και με το σύστημα της κλήρωσης) . Αν δε σας προβλημάτισε ότι ένα ομολογουμένως αδιάβαστο και ανεπερκές υπουργείο έκανε τόσο εύκολα δεκτό το αίτημά σας (όπως και όσων εξ αρχής απαίτησαν τα όσα έκπληκτοι ακούσαμε και ζούμε) ας σας προβλημάτιζε ότι μέχρι πέρσι αυτότο 12αχρονο παιδί ήταν το παιδί σας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Προφανώς παρανοήσετε, ίσως λόγω "ατυχούς" σύνταξης του συντάκτη του ενημερωτικού μηνύματος και θεωρήσατε ότι η "πρόταση" ήταν του Δ.Σ. του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 1ου Π.Π.Σ.. Είναι χρήσιμο λοιπόν να διευκρινιστεί ότι ουδέποτε το Δ.Σ. ή μέλος αυτού έκανε ανάλογη πρόταση, ούτε συμμετείχε σε κάποια τέτοια συζήτηση, ούτε και ρωτήθηκε. Απλώς πληροφορηθήκαμε τη νομοτεχνική βελτίωση που αφορούσε το σχολείο μας και κρίθηκε σκόπιμο να ενημερωθούν άμεσα οι Γονείς/Κηδεμόνες του Σχολείου. Πληροφορηθήκαμε δε ότι αυτή η εξέλιξη ήταν αποτέλεσμα κάποιων προσπαθειών που έγιναν από τα ΕΠΕΣ των σχολείων και από τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων των Δημοτικών Μαρασλείου αλλά δεν κατέστη δυνατό να διασταυρώσουμε αυτή την πληροφορία. Για αυτό τον λόγο προέκυψε και η ασαφής φράση "μετά από προσπάθειες που έγιναν" χωρίς να διευκρινίζεται από ποιους. Πάντως το σίγουρο είναι, όπως ήδη ανέφερα, ότι οι προσπάθειες δεν έγιναν από το Δ.Σ. του Συλλόγου μας, το οποίο πληροφορήθηκε για τη διασύνδεση μετά την ψήφιση του νόμου.
      Ελπίζω να βοήθησα...
      Όσο για την ουσία, πολλά μπορεί να πει κανείς...το σίγουρο είναι, κατά τη γνώμη μου, ότι δεν υπάρχει άσπρο ή μαύρο σε αυτά τα θέματα. Αν υπήρχε, θα υπήρχε και το "τέλειο σχολείο" και το τέλειο εκπαιδευτικό σύστημα και θα το είχαμε ανακαλύψει (αν όχι εμείς, τουλάχιστον οι "προηγμένες χώρες").

      Στέλιος Μαρκαντωνάκης
      Μέλος του Δ.Σ. του Συλλόγου
      (προφανώς και τα παραπάνω αποτελούν προσωπική μου άποψη και δεν εκφράζουν απαραίτητα τις απόψεις του Δ.Σ.)

      Διαγραφή
    2. Πράγματι, όπως πληροφορήθηκα η παρανόηση οφείλεται σε λάθος ή μάλλον ασαφή διατύπωση, που φέρει το Δ.Σ του Συλλόγου ως υπεύθυνο για την πρόταση. Ενημερώθηκα ενδελεχώς και από άλλους συναδέλφους- και τους ευχαριστώ για το χρόνο τους- πως η διαδικασία ήταν άλλη. την οποία μάλιστα επιτρέπει το νέο νομοσχέδιο άρα υποθέτω θα την ακολουθήσουν και άλλοι.
      Οσο για την γενικότερη τοποθέτηση - προσωπική επίσης- σαφώς δεν υπάρχει "τέλειο" σύστημα όπως δεν υπάρχει και ακριβής ή γενικά αποδεκτή άποψη του ποιο είναι το "καλό σχολείο" .Υπάρχουν όμως πολιτικές προς τη διαμόρφωσή του , αν θέλετε μια διαρκής προσπάθεια προς αυτο τόν ίσως πρακτικά ανέφικτο τρόπο. Επιτρέψτε μου να πιστεύω - και να κρίνω- πως εμείς ως χώρα απέχουμε πολύ από μια τέτοια προσέγγιση παρά τα ευχολόγια επειδή ακριβώς στερούμαστε εκπαιδευτικής πολιτικής τέτοιας που να δείχνει τουλάχιστο τη σωστή πρόθεση . Η διαφορά όχι μόνο με τις "προηγμένες" αλλά και με άλλες χώρες π.χ. της Αφρικής είναι ότι εργάζονται προς αυτή την κατεύθυνση προοθώντας συνεργασίες, διεξάγοντας έρευνες και δημιουργώντας δομές που επιτρέπουν συνεργασίες, έμπνευση, καινοτομίες, στοχοθέτηση, αναθεώρηση και κυρίως ένταξη στην τοπική κουλτουρα και πάντα με χαρακτήρα δίκαιο. Ναι! Από ένα τέτοιο σύστημα απέχουμε παρασάγγας. Τα πρότυπα- πειραματικά πιστεύω ήταν μια καλή προσπάθεια αλλά ακυρώθηκε σε μεγάλο μέρος της τουλάχιστον ως προς τη δίκαιη πρόσβαση σε αυτά αλλά πιστευω αν διατηρηθεί όπως λένε η αυτοδιαχείρισή τους όχι ως προς το επίπεδο εκπαιδευτικού έργου που ελπίζω να εξελιχθεί περαιτέρω. Συμφωνώ με εσάς δεν υπάρχει "'άσπρο - μαύρο" Υπάρχουν παιδιά και νέοι που έχουν δικαιωμα σε μια καλή εκπαίδευση.

      Μαργαρίτα Μανσόλα

      Διαγραφή